Global citizen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu Global citizen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu

Global citizen

Door: Lidwien

Blijf op de hoogte en volg

22 November 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Wikipedia: ''Global Citizenship is both moral and ethical disposition which might guide an individual or groups' understanding of the local and global contexts — and their relative responsibilities within different communities''.
Met vakken als 'Globalizing China', 'Global Development' en 'Sustainable urban transport', mijn reizen naar de Filippijnen, rural China (hunan provence), Singapore vlak voor kerst, en vietnam.laos/thailand in januari, wonen in Hong Kong, vrienden van over de hele wereld, voel ik me steeds meer als een global citizen. Dit gevoel wil vasthouden, super!
Maar dit weekend wel echt even mijn report over de Tai O Sheltering Boat Anchorage schrijven en misschien vanavond dan maar niet naar Armanibar gaan... Gelukkig heb ik veel om op terug te kijken. Kom op, ik neem jullie mee!
Een fieldtrip naar Hunan Provence met mijn klas van 'Economic development in rural China'. Met de trein heen, aankomst in Phoenix Old Town, een duizend jaar oude stad. Vanuit daar verschillende traditionele maar ook nieuwe dorpjes bezocht, om te kijken naar de invloeden van het Household Responsibility System dat is ingevoerd na 1978. Ontzettend interessant om te zien, en ook om te praten met de bewoners. Mooi landschap ook! Ook naar Zhangjiajie geweest, een universiteit bezocht, en een lange wandeling in natuurpark Zhangjiajie. Al met al een toptijd!
Wel fijn om weer terug te zijn in HK, China is toch zooo anders dan HK en voelde me meteen weer thuis. Na een tijdje alleen maar rijst en pompoen eten, op de foto met chinezen, en de vieze openbare toiletten en uberhaupt de hygiene daar, heb je wel weer genoeg gezien.
En Carlijn (mijn jaarclubgenootje) was een weekje met ouders en zus in HK. Superleuk! Ook weer even schakelen met van Engels naar Nederlands, raar hoor! Nog meer leuke dingen: hiken op monkey mountain met yoshi (Japanse jongen), ’s avonds carnaval vieren in Lan Kwai Fong, dim sum eten eten met Alinde (buurmeisje in Schiedam) en Hagar, Oktoberfest in Marco Polo Hotel, en daarna karaoke. De volgende dag brak op een boat party,
naar Tai O, een vissersdorpje, op Lantau Island, dutch dinner (we gaan ook Sinterklaas vieren!), een echt meidendinner en Halloween vieren, local food in Temple street met Jan-Willem en een massage, een bus party en als klapper op de vuurpijl, Billy Joel in concert! Man, dat was echt geweldig!
Komende week is de laatste lesweek, dan nog een week revision week en dan mijn 5 tentamens in 1week. OH MY GOD! Semester is al bijna voor bij :-( brrr raar zo snel als het gaat! Enige positieve is dat ik mn kamergenootjes kwijt ben, die vertrekken meteen. Hun gezichten hebben al een vierkante vorm aangenomen. En ze zijn altijd in de kamer! Maar goed, zoals hier standaard gezegd wordt: what can you do?
Aaah helaas kan ik maar 10 foto's op deze site zetten, dus graag verwijs ik jullie door naar www.facebook.com voor meer happy times-kiekjes.

Liefs, Lidwien

  • 24 November 2008 - 14:55

    Jeroen:

    Wauw, ziet er super uit! Foto's uploaden duurt bij mij te lang, dus die hou je te goed! Vuel Spass nog, succes met leren en de groeten aan Callijn ;)

    x

  • 24 November 2008 - 20:50

    Je-zus:

    Hmm, geen onbekende verhalen. Blijf wel up to date zo met dat facebook :) Leuk leuk leuk leuk!!
    Ik ga me weer bezig houden met 'schrijven van prikbord naar prikbord'...Kus!

  • 03 December 2008 - 21:25

    Irene:

    ach ja, lidwien, in wezen is die wereld van ons niet zo groot en zijn we allemaal wereldburgers, dus als je daar aan denkt, kan je dat gevoel wel vasthouden. Succes met de tentamens en blijf schrijven voor het thuisfront!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

waar ben ik?

22 November 2008

Global citizen

10 Oktober 2008

Alles for shizzle!

15 September 2008

Joehoe!

30 Augustus 2008

Al aardig gesettled

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 4348

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: