Joehoe! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu Joehoe! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu

Joehoe!

Door: Lidwien

15 September 2008 | Hong Kong, Hong Kong

tijd voor een nieuw berichtje van mijn kant! Bedankt voor de reacties, leuk om te weten dat er ook mensen zijn die mijn berichtjes ook daadwerkelijk lezen :-)
de tijd gaat zo snel. Het voelt eigenlijk een beetje als vakantie. Voor de uni heb ik nog niet zo veel te doen. Ik heb al wat gelezen in de bieb, jaja! Met mijn diet gaat het helaas wat minder. Mijn missie afvallen en geen alcohol lukt niet echt hihi. Het is erg verleidelijk om een drankje te doen in Lan Kwai Fong, dé uitgaansstraat in Central. Tot nu toe doen we iedere avond wel ergens een drankje: Wan Chai, Kowloon, Central, Soho. Zooo gezellig! Ook een paar keer flink uitgegaan. Ze hebben hier een geweldig systeem: ladiesnight, vrouwen gratis entree en gratis drankjes tot 2.00 's nachts. Maar ik zal beginnen waar ik gebleven was, want uiteraard heb ik ook andere culturele dingen gegaan om de balans in ere te houden.
Vorige week zondag naar Lamma Island geweest. Hong Kong heeft aardig wat eilandjes. Deze was wel prima. Het was kneiterwarm, veel seafood restaurants en een strand. Niet kunnen zwemmen, had geen bikini bij me. En er waren ontzettend veel grote spinnen. Niet gewoon groot, echt huge! Er zaten er wel 6 in 1 boom, not normal. Iedereen foto's maken en ik bijna huilen haha! Uiteindelijk ben ik er onderdoor gerend hehe...
Vrijdag de 5e naar Shek O beach geweest. Helaas was het net die dag geen lekker weer...Die avond vroeg onder de wol, want zaterdag en zondag hadden we een Kowloon Tour en een Hong Kong Island tour. Was wel prima, wat leuke dingen gezien zoals een wetland park, birdstreet (alleen maar vogels), aberdeen (fishingcommunity), musea, tempel.
Maandag heb ik geen colleges en Yonatan is dan ook vrij. En om uitgaan en kennis in balans te houden zijn we naar museum of science geweest. Wat een kinderspeeltuin! Het was echt hilarious, vooral in de world of mirrors :) yonatan heeft alleen de foto's van die dag, moet ze nog krijgen (hij is benoemd tot de fotoman). Ook een dutje gedaan in Kowloon Park. Niet echt een park te noemen... Alles is zo gepland en georganiseerd! Nergens een plekje waar je kan liggen in het gras, beetje voetballen, je kent het wel. De chinezen zijn enorm creatief in het creeren van banen. Er lopen continu mensen in het park rond om alles te controleren, schoonmaken. Maar ook in restaurants, hotels, musea, overal. Bijvoorbeeld een persoon om de deur open en dicht te doen voor de gasten, dan iemand om je naar de tafel te brengen, dan iemand die je bestelling opneemt en ondertussen loopt de manager gewoon rond.
De rest van de week colleges gevolgd, uiteten geweest met Duitsers (die zijn er hier in overvloed) en uiteraard beland in een shopping mall. Man, deze was echt huge!
Afgelopen zaterdag naar Macau met Jenny, Yonatan, Ferdinand en Alex. De lonely planet walking tour gedaan, portugees-chinees gegeten en 's avonds was er een vuurwerk wedstrijd. Verschillende landen showen hun skills in vuurwerk. Het was echt zoooo gaaf! Vuurwerk met muziek, Jenny en ik hadden een geluksmomentje :-). Daarna uiteraard een casino in, want dat is wat Macau is. Pauperhuizen in spaanse stijl en fancy casino's. We gingen naar de grootste, ik denk zelfs de grootste in de wereld: venezian casino. OMG! Venetie in ware grootte. Ze doen echt alles om je binnen te houden en geld te spenden! Winkels, restaurants, singing gondeliers (je kon daadwerkelijk in een gondel!). Maar, ik heb niet gegokt. Wel een drankje gekocht in de lounge waar overigens een goede live band aan het spelen was. Wederom heeft Yonatan de foto's....
De zondag was wat uitbrakken aangezien we 6uur in de ochtend weer thuis waren. Ah, en gisteravond was ook weer zo top! Het is nu mid autumn festival, en de chinezen eten mooncakes en houden lampionnenoptochten. Gisteren was de fire dragon dance om nare geesten te verdrijven. Het was zo druk op straat (uiteraard meer toeristen dan locals), maar met de juiste connecties kan je het ook zien vanuit een appartement op de 4e verdieping gheghe. Daarna met Jenny en Alex (de andere israelier) naar een club in Wan Chai, het was ladiesnight. Need I say more?
Oh, en vanavond gaan we misschien karaoke doen jeee! Ik ga met mn buddy, zijn vrienden en andere exchange students naar een Japans restaurant, mooncakes eten in een park en daarna misschien... I hope so!
Heb trouwens nog geen echt rare dingen gegeten. De avond dat ik met Wally en zijn vrienden uit eten ging, aten we hot pot. Je eigen eten kiezen in een buffet en dan zelf koken. Was ernstig onhygienisch (jenny moest daarna overgeven hehe..)maar ik heb het overleefd. Ik zag wel ergens pig intestin op een menu staan, maar heb de kans om het te proberen toch maar laten passeren. De doodgereden hond nog niet gezien om een menu, ik wacht het in spanning af.
Houden jullie mij ook de hoogte? Ik ben bereikbaar via email en skype, let me know!

Liefs, Nol

• 15 September 2008 - 07:34

Maud:

Lidwien! Echt zo leuk om je verhalen te lezen! Zo te horen heb je het goed naar je zin! Geniet, want de tijd vliegt! Ik ben alweer op de helft! whaa!

• 15 September 2008 - 08:47

Jeroen:

heeej!
    Super wat je daar allemaal doet!
    Ik ga over 9 daagies ook...

• 15 September 2008 - 10:37

Arjen:

Wát een casino :) Nice dat je ook nog wat aan je culturele ontwikkeling doet ;)

• 15 September 2008 - 13:33

Alinde:

Haa Lidwien!
    Super leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar in China. Je zit echt in een andere wereld. In de 2e week van november ben ik samen met een vriendin voor een week ook in Hong Kong voordat we een half jaar naar Australie gaan. Zullen we samen hond eten? :)

• 15 September 2008 - 14:36

Carolijn:

Hey Lied,

Je leeft nog! ;) Dat casino, GEWELDIG!!! Oh ja, en die Duitsers zijn over in de wereld groots vertegenwoordigd! Je ontsnapt er niet aan. En heb je onze move daar al geintroduceerd? :P

• 17 September 2008 - 08:28

Je-zus:

Zo dan! Klinkt goed allemaal hé! Ben wel jaloers...Dat het je niet verveelt al dat stappen...heheh! Leuk om je kamer op een foto te zien. Hoorde dat je je eigen camera niet bij je had???
    Hier verder z'n gangetje, stage gaat erg goed en 't weekend met An, Stel, Clair en Kar afgesproken om te eten en te stappen :)
    Wanneer gaan we 'ns skypen?
    kusssss!

• 17 September 2008 - 16:02

Oma Anneke:

Samen met Annechienje laatste nieuws gelezen.
    En dat wa heel wat!Ook
    leuke fotos.
    Veel liefs en we leven mee en denken veel aan je.

• 20 September 2008 - 12:24

Kim:

Lidwien, wat een geweldige verhalen! Die zorgen waren zo te horen nergens voor nodig. Is dat je paarse koffer daar op de foto? Doet me goed hem weer te zien. Heel veel plezier en succes op de uni! Xxx Kim

• 21 September 2008 - 17:57

Floortje:

Zo te horen heb jij het geweldig naar je zin daar! Daar ben ik blij om :). Leuk ook die foto's erbij. Kom je snel een keertje skypen met ons op dinsdag? Succes met alles! Kusjes!

• 22 September 2008 - 19:21

Afke:

Zo Lidwien, goeie verhalen zeg! Klinkt alsof je het inderdaad geweldig naar je zin hebt! Je zou er jaloers van worden.. maar hier in Utrecht ook alles goed hoor. Het bestuursleventje is nu echt begonnen, en dat bevalt ook goed :).
    Geniet maar weer verder!
    Kus

• 25 September 2008 - 09:15

Soli:

He meid! Ik ben blij dat het goed met je gaat daar in het warme China. Zo te horen verveel je je geen moment en grijp je elke gelegenheid aan om te socializen, heel goed! Ik zie dat ik nu eigenlijk geen tijd heb om verder te schrijven; moet werken...pff fulltime werken zo ik zo met je in willen ruilen voor een paar maanden Hongkong, ach ja..

Tot snel lieverd, kus So.

• 01 Oktober 2008 - 10:46

Marcel:

Lidwien!! Lieverd!!! Volgens mij ga je helemaal loesoe daar, wheheh:P. Zo te lezen heb je het echt naar je zin. De foto's zien er echt gruwelijk uit. Denk dat ik ook maar eens een studie in het buitenland ga doen;). Het regent kneiterhard hier en word er lichtelijk depressief van. Borrel afgelopen keer was ook helemaal top. Er werd zoals gebruikelijk weer ultimated gezopen en iedereen was zo kort als een drol. Me inclusive. Naja, we moeten binnenkort ff gaan bijbabbelen. Kan jij me uitleggen hoe dat skype ding werkt? Kusjeeee xxxxxx!

• 02 Oktober 2008 - 19:22

Renske:

hola lidwien,
    ziet er goed uit! ook de foto,s! heel veel plezier daar nog en groeten van de andere kant,
    kus rens

• 10 Oktober 2008 - 12:29

Marije:

Om te zwemmen heb je toch geen bikini nodig! ghehe.