Alles for shizzle! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu Alles for shizzle! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu

Alles for shizzle!

Door: Lidwien

Blijf op de hoogte en volg

10 Oktober 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Ni hao!
Zie nu pas dat het al een tijdje geleden is dat ik een berichtje heb geplaatst... Laat zien dat ik me hier druk bezig houd met andere dingen :-)

Naast het lunchen, dineren in verschillende restaurants en uitgaan, ook activiteiten ondernomen: 17 september naar horse racing in Hong Kong geweest. Dat is hier, naast de loterij, de enige manier om te gokken. Voor het echte gokwerk moet je naar Macau. Was leuk om te zien, maar na 20minuten is de lol er dan ook wel af. Vooral veel Engelsen, wat paarden hier en daar, en ik houd niet van gokken. Uiteraard de donderdag ladiesnight, weer even dik profiteren en profileren.
Heb nu ook big buddha gezien! Samen met Wally en wat anderen naar Lantau Island, met de cable car naar buddha toe. Vanuit de cable car een geweldig uitzicht, ook op het vliegveld. 's Avonds naar een markt en heb mn toekomst laten voorspellen aan de hand van mijn handen. Hilarisch! Ik ben een erg sociaal persoon, maar denk soms te veel na waardoor ik me veel zorgen maak. Helaas zal ik hierdoor nooit de top bereiken in mijn carriere: ik durf geen risico's te nemen. Gelukkig vind ik wel een goede partner, ik ben zo lief. Hmmmm.... Heb daar maar verder over nagedacht tijdens mijn massage daarna :-)
Na een week van ontzettend hard studeren (ahum) wederom een topweekend: shoppen met Yonathan en Jenny in een outlet en twee andere shoppingmalls. De dag afgesloten in een homobar, het dak ging eraf toen YMCA werd gedraaid haha! Oh en wat mn weekend helemaal top maakte was de karaoke zondag! Echt ge-wel-dig! Urenlang in een microfoon schreeuwen, helemaal mijn ding. Je huurt een ruimte met relaxte banken en een groot scherm, kan er eten en drinken bestellen en dan is het tot diep in de nacht zingen.
Ook wel noemenswaardig is dat ik met Yonathan 5 daagjes naar de Filippijnen ben geweest... Woensdagochtend teruggekomen. Helaas eerder rood dan bruin teruggekeerd... Is nu wel weggetrokken, zodat ik een gezonde kleur heb :-)
Meteen door naar college haha. Maar was echt superleuk!! De eerste dag in Manila gespendeerd. Een echte ontwikkelingsstad in een derde wereld land. Lijkt aardig op Midden-Amerika. Totale chaos in verkeer, slechte wegen, slums, vies, stank, continu bedelende mensen om je heen. Voelde me er niet echt op mn gemak. Aan de ene kant een verwend nest, aan de andere kant kan ik ze ook niet helpen. In een hostel geprobeerd te slapen: om ons gebouw heen was het een bouwput....
Daarna naar Boracay, het meest toeristische eiland. Vliegtuig was niet in de beste staat: airco lekte, platen los, ik was echt bang! Op Boracay zelf een boottocht gedaan met snorkelen, strandliggen, jetski, parasailing, cocktails, body en footmassages. En iedere avond een superlekkere crepe gheghe!

Vanavond een rustig avondje bioscoop, morgen nog even studeren en dan zondag op naar China, Hunan provence van dichterbij bekijken. 6 daagjes dichter tot de natuur komen en ruraal agrarische gebieden analyseren. Leukleuk!

'Man, ben alweer op de helft van mijn semester. Gaat echt supersnel!
Dikke kus, Nol

  • 10 Oktober 2008 - 12:36

    Marije:

    Ik ben jaloers!!! Wil ook karaoke zingen. Sorry nog dat we vorige week niet geskyped hebben, ik ben zelf een beetje onderontwikkeld. Geen skype en geen headset.

    xxx

  • 11 Oktober 2008 - 15:38

    Je-zus & Hester:

    Hé vakantieganger! Zo kunnen we je wel noemen toch? Klinkt allemaal goed man! Enja, ook wij voelen jaloezie! Zo te zien ben je wat kilootjes kwijt, ook goed nieuws ;)
    Morgen zijn R&A 30 jaar getrouwd, klein feestje staat er op de planning met op het menu boerenkool met worst heheh!! :P
    Heb een nieuwe zwarte trenchcoat voor 25 euro, dus voor goedkope kleding hoef je niet per sé naar Hong Kong...!
    We vinden je tattoo ubergeil, gelukkig is het geen neppe!
    Nou, dat was het weer voor heel even. Wederom veel plezier!
    kus en een knuffel van ons tweetjes.

  • 12 Oktober 2008 - 08:32

    Hilde:

    hallo ik ben gisteren wezen voetballen en ik moest in ander team helpen want ze waren maar met hun zevenen dan moeten stefan en hilde helpen.maar hoe is het veder met je in honkong is het wel leuk maar ik mis je heel waneer kom je weer trug van de vakantie groetjes hilde.we hebben 17 oktober mossel avond

  • 12 Oktober 2008 - 09:46

    Annechien:

    maak je geen zorgen om die topbaan: als je maar een lieve vent aan de haak slaat: daar draait het toch om nietwaar?
    Kus.

  • 14 Oktober 2008 - 11:25

    Jeroen:

    Haaaj, leuk om te lezen dat het goed gaat (ook met je studie ;) )! Bij mij in mn hostel zit iemand van de Filipijnen, wat toevallig h`e????

    Succes verder, xxx

  • 22 Oktober 2008 - 19:25

    Ariëtte:

    Hoi Lidwien,
    Wat leuk om eindelijk al je berichtjes te lezen; je weet hoe dat gaat: een verkeerd adres, een gecrashte computer. Volgens mij heb jij daar the time of your life!!
    Geniet er maar lekker van, studeren kan altijd nog.
    Groetjes van ons allemaal!

  • 23 Oktober 2008 - 11:38

    Maud:

    Die Nol jonge! klinkt goed chicka! i know time flies, ik ben volgende week al zo ongeveer klaar met mn semester! Maar gelukkig vlieg ik pas terug op 31 januari. Meid geniet en tot snel!
    Kus

  • 29 Oktober 2008 - 20:55

    Irene:

    Hoi lieve nicht, ja, calvinistisch Capelle is nu ook ingelogd! Kregen natuurlijk van je pa eerst het verkeerde adres en gelukkig later van je ma het juiste! Ontzettend leuk om alle berichten te lezen. Geniet er maar lekker van, vergeet niet ook je andere arm te laten voorzien van een passende tattoo! ps:weet je zeker dat Wally een chinees is?

  • 05 November 2008 - 22:01

    Carolijn:

    Lied!
    We willen weer een berichtje van je! ;)
    Are you still alive??

  • 21 November 2008 - 17:45

    Jeloen:

    Hee Ridwien! Je post idd veerste weinig belichten(ze wisseren in china toch ook de l en de r om? Hiel wer iig)

    Heb je t nog reuk arremaar?

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2008

waar ben ik?

22 November 2008

Global citizen

10 Oktober 2008

Alles for shizzle!

15 September 2008

Joehoe!

30 Augustus 2008

Al aardig gesettled

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 4373

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: