Al aardig gesettled - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu Al aardig gesettled - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van nolinhongkong - WaarBenJij.nu

Al aardig gesettled

Door: Lidwien

30 Augustus 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Ni Hao!

Hong Kong is geweldig. Er is zoveel te zien en te doen! De afgelopen dagen ben ik daar dan ook erg druk mee geweest. Er zijn onplezierigere dingen om te doen haha!
Dinsdag na aankomst alleen op de universiteit geweest om te registreren, papieren te ondertekenen en me aan te melden. De universiteit is groot! Het is gebouwd op een heuvel en er zijn zodoende ontzettend veel trappen, liften en zelfs roltrappen. Zonder een map rondlopen is niet te doen. Dinsdagavond ben ik met een groepje en met Wally mn buddy uit eten geweest in een chinees restaurant in Mong Kok. Een winkelgebied verlicht door neonlampen waar het kneiterdruk is. Klassieke dingen gegeten, heerlijk! Wel even wennen aan eten met stokjes...
Woensdag naar Central met Bjela en Alex (duitsers), naar Stanley Street geweest om wat inkopen te doen. Die dag ook met nog meer naar Victoria Peak. Ontzettend mooi! Een overzicht van Hong Kong (zie foto's). Donderdag weer even langs de uni, daarna naar Mong Kok en naar Causeway Bay. My god, wat een winkels en een mensen! Ondertussen is het ook nog superwarm. Gelukkig hebben de Chinezen het zelf ook heel warm en is er in iedere ruimte airconditioning. Van koud naar warm, warm naar koud, dat is het zo'n beetje. De metro is trouwens ge-wel-dig! Je kan er niet mee verdwalen, en wel overal komen!
Vrijdag was de orientation day, veel nieuwe mensen ontmoet. Onder andere Jonathan(israelisch) en Jenny(duits). Ben met hun op zomaar een bus gestapt om te kijken waar we uitkwamen. We kwamen dus op Nort Point uit waar we de ferry naar Kua Tong namen. Daar is verder niks te doen dachten wij, tot we weer een ontzettend grote shopping mall tegen kwamen. Je kan shopping malls hier gewoon niet ontwijken! Daar schoenen en een tas gekocht, alles is er goedkoper. 's Avonds naar een feest voor exchange students op de 20e verdieping van een of ander gebouw in Central. Heel gaaf! Vandaag wat brakjes rondgelopen met Jonathan, niet veel bijzonders. Vanavond uit eten met Wally en nog wat anderen. Heb nog geen foto van hem. Hij is niet mooi (geen enkele mannelijke chinees), maar wel superaardig. Mn roommates zijn wel prima. Minji uit Korea wat verlegen, maar doet met alles mee en komt wel los. Cathy de chinees slaapt zo'n 5 uur per nacht, studeert alleen maar en speelt supermario. Ieder zn ding....
Het is wel een erg lang bericht geworden...! Maandag begint de studie, ook zin in. Gelukkig heb ik nog 4 maanden om alles te verkennen en te leren kennen!
Dikke kus, Nol

Peters:

Wat een gave foto's!!

• 30 Augustus 2008 - 15:20

Wies:

Lidwien, ik vind het zo stoer dat je daar bent!
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen! mis je! x

• 30 Augustus 2008 - 20:16

Oma Anneke:

Fijn om al je belevenissen te lezen Ik
    kan me jouw indrukken goed voorstellen.Ook de foto,s zijn me niet onbekend.Dank!Liefs van je oma in Schiedam.

• 31 Augustus 2008 - 13:54

Je-zus:

Voor de gelovigen toch maar met een streepje ertussen, ghighi!
    Leuk om te lezen, krijg de kriebels ervan, wil ik ook weer er op uit!
    Ben blij te horen dat je het er goed hebt, erg belangrijk. Veel plezier op je eerste dag uni!
    Dikke kus!

• 01 September 2008 - 15:05

Sab:

leuk leuk leuk! klinkt echt tof! ik moet je heel eerlijk bekennen dat wij laatst ook supermario gespeeld hebben :S
    enjoy it!! X

• 01 September 2008 - 19:46

Kimberly:

Jij en je Duitsers altijd ;)

Kus!

• 03 September 2008 - 10:32

Maud:

Super super geweldig om je verhalen te lezen! En je bent alweer een stukje dichter bij mij :)
    Wat zullen we elkaar veel te vertellen hebben met al onze internationale ervaringen! meis geniet ervan! En als je je verveelt kun je altijd ff naar Melbourne vliegen ;p
    Liefs

• 03 September 2008 - 12:26

Arjen:

Dichtgetikt hoor dat fotootje ;)
    Mooi dat alles nu al bevalt! En dan te bedenken dat je nog zoveel tijd hebt om allemaal dingen te gaan doen :)
    Enjoy,
    x

• 04 September 2008 - 13:41

Carmen:

Lied! Het duurde even maar ook ik heb nu je site ontdekt! Leuk leuk je hebt het nu al helemaal super daar dus! Ben benieuwd naar je volgende verhalen! Liefs

• 07 September 2008 - 11:31

MariJE:

Vette shizzle allemaal.
    Hoe was je eerste week?
    Heb je al hond gegeten?
    xxxxxx

• 08 September 2008 - 14:15

Nicolien:

Klinkt nog al vet.. Ben benieuwd naar je verdere verhalen!

Liefs, Nicolien

• 08 September 2008 - 18:57

Oma Anneke:

Alles nog goed aan de andere kant van de aardbol? Kun je de studie
    goed volgen?En heb je goede gelegenheid om rustig te studeren?
    Groeten en liefs van je oma in Schiedam

• 09 September 2008 - 14:22

Je-zus:

Wien, het wordt nu wel tijd voor een update!
    Niet alleen maar stappen, ook wat aan de studie doen en ons op de hoogte houden :P ghegheh
    kussss

• 09 September 2008 - 17:38

Carlijn:

Hoi lieve lidwien! Ben je ons nu al vergeten? We willen meer berichtjes! kuskuskus!

• 11 September 2008 - 16:17

Arjen:

Hey!
    Hoe bevalt de Uni? Je bent heel hard aan de studie zeker? :P
    Wilde je nog even melden dat je camera gevonden is op Histos..! Ik geef hem aan Sas voor als je terug bent ;)

Kus!